Velkommen til vores nye hjemmeside

PrivatlivspolitikHANDELSBETINGELSER

1. Generelle oplysninger

AKTIV FRITID ApS
Torvet 19H
4600 Køge

Telefonnummer: (+45) 56631513
Mailadresse: aktivfritid@aktivfritid.dk

CVR-nummer: DK 20886196
Branchekode: 476410

Bank
AKTIV FRITID ApS har Spar Nord Bank som hovedbankforbindelse.
Registreringsnummer: 9077
Kontonummer: 4573901598
IBAN-kontonummer: DK 8890774573901598

I tilfælde af udsolgte varer, leverandørsvigt eller udskudt leveringstid bestræber Aktiv Fritid ApS sig på hurtigst muligt at informere kunden herom, samt hvordan parterne kan løse sagen – f.eks. ved rådgivning til at finde en lignende vare i Aktiv Fritid ApS’ butiks udvalg.

Prisfejl
Hvis en pris åbenlyst indeholder en fejl, og det er rimeligt for kunden at have opdaget dette, er Aktiv Fritid ApS ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den fejlagtige pris.

2. Betaling
Mulige betalingsmuligheder:
Dankort
VISA
Mastercard
MobilePay
Mastercard/VISA Debet

Betaler du med betalingskort er dette gebyrfrit for private korttyper udstedt i EU samt Norge, Island og Schweiz.

Beløbet for dit køb trækkes først på din konto, når varerne afsendes.

Ved brug af internationale betalingskort, såsom Visa og MasterCard, vil betalingen blive reserveret i overensstemmelse med kortets vilkår, indtil betalingen trækkes eller afvises. Der foretages ingen reservation ved brug af Dankort. Når du benytter MobilePay, afgør det betalingskort, der er tilknyttet appen, om der sker en reservation af betalingen.

Ved brug af bankoverførsel er du ikke dækket af muligheden for at gøre indsigelse.

3. Levering
Aktiv Fritid ApS leverer varer til alle adresser i Danmark. Dog, ved køb af våben, ammunition eller lignende produkter, der kræver våbentilladelse og/eller jagttegn, kan disse varer kun afhentes i vores butik mod fremvisning af identifikation samt de nødvendige tilladelser.

 

4. Fragt
Aktiv Fritid ApS anvender fragtfirmaet GLS til levering i Danmark.

Fragtmetoden og den forventede leveringstid oplyses ved bestilling af hvert individuelle produkt. Da fragtpriser kan variere på baggrund af faktorer som vægt og dimensioner af varen, angives prisen og den forventede leveringstid under bestillingsprocessen.

Hvis den valgte pakkeshop eller pakkeboks ikke har kapacitet til din levering, vil forsendelsen blive omdirigeret til en nærliggende pakkeshop eller pakkeboks.

Aktiv Fritid ApS har indgået en vareforsikring, der dækker for eventuel beskadigelse eller tab af varer under transport.

Særligt for flex-levering:
Ved benyttelse af transportørens flex-levering gælder transportørens gældende forretningsvilkår i tilfælde af tab eller skade på leverancen.

Særligt for virksomhedskunder:
Hvis et firmanavn fremgår i faktureringsadressen, antages det normalt, at ordren er B2B og dermed ikke anses som et forbrugerkøb.

Ved synlige skader på forsendelsen skal der reklameres samme dag som varen modtages. For skjulte skader skal reklamationen ske inden for 5 arbejdsdage efter modtagelsen af varen. Manglende reklamation inden for disse frister kan medføre afvisning af reklamationen. Bemærk, at reklamationer vedrørende fragtskader også kan afvises, hvis emballagen eller forsendelsens indpakning er bortskaffet, før Aktiv Fritid ApS kontaktes.

Det forklarede skal ses i overensstemmelse med købers pligt til undersøgelse i henhold til købelovens § 51 og gælder for erhvervsdrivende ved både civile og handelsmæssige købssituationer.

Brug af en egen transportør:
Hvis du som kunde vælger levering til en anden transportør med henblik på at videresende leverancen, ophører Aktiv Fritid ApS forpligtelser med hensyn til varens tilstand, når den eksterne transportør modtager og sender leverancen videre.

Afhentning
I Køge er det muligt at afhente din ordre i et af vores butik.

En bestilling til afhentning vil blive annulleret, hvis den ikke er afhentet senest fire hverdage efter at bestillingen er blevet godkendt til afhentning, og kunden har modtaget en meddelelse via mail og/eller sms angående dette.

5. Erhvervskøb
Hvis der på din ordre er oplyst et CVR-nummer, eller der fremgår en virksomheds navn af faktureringsadressen, anses du for at være en erhvervkunde.

For erhvervskunder gælder følgende særlige betingelser:
Ingen fortrydelsesret.
12 måneders reklamationsret.
Fragt i forbindelse med reklamationssager sker på egen regning.
Erhvervskøb leveres med omdeling, hvorfor der vil være en fragtomkostning uanset ordrens størrelse.
Vi opkræver kortgebyr på 1,55% for kunder, der benytter erhvervskort.
Betaling med Dankort er gebyrfrit.
Gavekort udbetales ikke.

6. Fortrydelsesret
Som forbruger har du ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage, i overensstemmelse med forbrugeraftaleloven, når du handler online med hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter modtagelsen af din vare. Ved køb af flere forskellige varer, der leveres enkeltvis, begynder fristen den dag, du modtager den sidste vare.

Inden for fristen på 14 dage fra modtagelsen af varen skal du informere os om din beslutning om at fortryde købet. Dette gøres ved at udfylde fortrydelsesformularen her på vores hjemmeside. Hvis linket ikke virker, kan du udfylde vores standardfortrydelsesformular og sende den pr. e-mail til aktivfritid@aktivfritid.dk. Du finder formularen i bilag 1 nederst i vores handelsbetingelser. Bemærk, at du ikke kan fortryde købet ved blot at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Dette gælder dog ikke for bundles bestående af flere varer og/eller gavekort. Bundles anses som én samlet vare. Hvis du ønsker at fortryde købet af et produkt i et bundle, må du således fortryde købet af hele dit bundle, og sende alle varerne retur.

Når du foretager en bundle-ordre, vil det fremgå af indkøbskurven og din faktura.

Vær opmærksom på, at fragtomkostningerne ikke refunderes i tilfælde af delvis fortrydelse af købet.

Fortrydelsesret ikke gældende
Disse aftaler er bindende og kan ikke annulleres eller fortrydes.

Levering af varer, der er specialfremstillet i henhold til dine præcise specifikationer eller bærer et tydeligt personligt præg.

Levering af varer, der med rimelighed kan forventes at forringes eller blive forældede hurtigt.

Levering af forseglede varer, som af hensyn til sundhedsbeskyttelse eller hygiejne ikke kan returneres, hvis forseglingen er brudt efter levering. Fortrydelsesretten for disse varer gælder kun, hvis den oprindelige emballage forbliver uåbnet.

Køb foretaget i erhvervsmæssigt øjemed.

Levering af varer, der på grund af deres karakter bliver sammenblandet med andre varer ved levering og ikke kan adskilles igen.

Gavekort udstedt i forbindelse med pakketilbud, konkurrencer og salgsfremstød kan ikke konverteres til kontanter.

Returnering
Efter du har informeret os om din beslutning om at fortryde købet, har du 14 dage til at returnere varen til os.

Det er dit ansvar at dække omkostningerne ved returforsendelsen, og enhver skade under transporten påhviler dig. Yderligere oplysninger omkring kravene til varens stand ved returnering findes nedenfor.

Forsendelsen skal sendes med levering direkte til vores adresse, og vi anbefaler brugen af PostNord eller GLS. Pakker leveret til en pakkeshop eller pakkeboks vil ikke blive modtaget. Vi modtager ikke forsendelser, der er sendt med efterkrav.

Visse produkter kan ikke returneres med almindelig pakkepost, især hvis pakken vejer over 20 kg. Hvis pakken overstiger denne vægt, anbefaler vi brugen af PostNord (stor pakke) til returnering.

Vær opmærksom på at sikre en tilstrækkelig indpakning af varen sammen med alt tilbehør.

Det er også muligt at annullere dit køb ved at returnere din pakke personligt i vores butik i Køge.

Varerne skal adresseres til:

AKTIV FRITID ApS
Torvet 19H
4600 Køge

Tilstanden på varen ved returnering
Ved returnering skal varen være i en tilstand, der tillader salg og fremstår som ny. Dette indebærer, at du kan teste varen på en måde, der er nødvendig for at vurdere dens karakteristika, egenskaber eller funktion. Med andre ord kan du teste varen, ligesom hvis du beså den i vores fysiske butik, dog må varen ikke tages i brug.

Hvis du har afprøvet varen på en anden måde, end hvad der er beskrevet ovenfor, og dette har medført, at dens værdi formindskes, er du ansvarlig herfor, og får kun en del af købsbeløbet tilbagebetalt. I visse tilfælde kan dette betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne retur.

Det anbefales at returnere varen i dens oprindelige emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan dette resultere i en værdiforringelse af varen, da den kan udsættes for skader under transporten, og du vil være ansvarlig herfor.

Refundering af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi tilbagebetaler alle modtagne betalinger i forbindelse med dit køb, herunder leveringsomkostninger (dog undtaget yderligere omkostninger i tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsmetode end den mest økonomiske standardlevering, som vi tilbyder). Vi forbeholder os retten til at tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen retur, eller indtil du fremlægger dokumentation for returneringen af varen til os.

Vi refunderer automatisk beløbet til det samme betalingsmiddel, der blev anvendt ved købet, medmindre der er truffet andre aftaler. Bemærk, at der ikke foretages kontante tilbagebetalinger, hvis du returnerer varen i vores butik i Køge i forbindelse med fortrydelse.

7. Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, er du omfattet af købelovens regler for varekøb, hvilket indebærer en reklamationsret på 24 måneder.

Inden du returnerer varen, er det nødvendigt at oprette en reklamationssag eller kontakte os. Ved en berettiget reklamation kan der tilbydes reparation, ombytning, tilbagebetaling eller en prisreduktion, afhængigt af den specifikke situation.

For produkter, der er mærket med et serienummer, er det afgørende for din reklamationsret, at produktet kan identificeres ved dette nummer. Hvis serienummeret ikke længere er synligt på produktet, og du ikke kan oplyse dette, kan Aktiv Fritid ApS desværre ikke behandle din reklamation.

Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Ved testning af det returnerede produkt, hvor Aktiv Fritid ApS konstaterer, at produktet fungerer fejlfrit, eller at reklamationsretten ikke er gældende, kan der pålægges et testgebyr på DKK 250 pr. halve time inklusive moms.

Skyldes årsagen til fejl eller defekt at varen har lidt fysisk overlast, væskeskade eller på anden måde er blevet behandlet i uoverensstemmelse med producentens forskrifter, kan vi ligeledes opkræve et testgebyr.

Skader på produkter forårsaget af fejlagtig betjening, håndtering, ændringer eller grov misbrug er ikke omfattet af reklamationsretten

Bemærk, at der ydes 12 måneders reklamationsret til erhvervskunder.

8. Privatlivspolitik

  • Hvis du ønsker at gennemgå vores politik om beskyttelse af persondata, kan du læse den her

9. Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte support@proshop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan en klage over en vare eller tjenesteydelse indgives til:

Nævnenes Hus
Mæglingsteamet for Forbrugerklager
Toldboden 2
8800 Viborg

gennem Klageportalen hos Nævnenes Hus på: www.naevneneshus.dk

Mæglingsteamet stræber efter at løse tvisten gennem mediation. Hvis der ikke opnås enighed, kan du føre klagen videre til Forbrugerklagenævnet. Som hovedregel kræves det, at den pågældende vare eller tjenesteydelse, du ønsker at klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager vedrørende tøj og sko skal prisen normalt være mindst 720 kr. Bemærk, at beløbsgrænserne kan ændres, og der pålægges et gebyr for klagebehandlingen.


Bilag 1 Standardfortrydelsesformular

Ved ønske om at udøve fortrydelsesretten skal denne formular anvendes og udfyldes.

– Jeg (*Navn*) meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer (*varebeskrivelse/varenummer*).

– Ordrenummer (*ordrenummer*)
– Bestilt den (*dato*)
– modtaget den (*dato*)
– Navn (*fulde navn*)
– Adresse (*fulde adresse*)